עיצוב קו לסת עם או ללא ניתוח – המלצות, שיקולים ותמחור

קו הלסת שלנו ממלא תפקיד מכריע במסגור הפנים ובאסתטיקת הפנים הכללית.
קו לסת מהוקצע ומוגדר היטב הוא אחד הסממנים המובהקים של נעורים, ותורם משמעותית למראה פנים אטרקטיבי ומאוזן יותר.

בתוך עולם שלם של טיפולים אסתטיים לשיפור מראה הפנים, הרמת או חיטוב קו הלסת הם מבין הטיפולים שיכולים לחולל שינוי משמעותי מאד, לסייע ליצור הרמוניה בין תווי הפנים ולהעניק חזות מפוסלת ונחשקת יותר, מבלי לפגוע במראה הטבעי.

המאמר הבא משווה בין טיפול ניתוחי לבין טיפול לא-ניתוחי לעיצוב קו הלסת באמצעות חומצה היאלורונית ועומד על ההבדלים ביניהם – הן מבחינת ההשלכות הבריאותיות והאסתטיות והן מבחינת התמחור.

איך לעשות קו לסת באופן לא פולשני? מתי יש מקום לשקול ניתוח לסת ומתי עדיף טיפול בהזרקה? האם באמת ניתן לעצב קו לסת לגבר או לאישה ללא ניתוח? על כל אלה, בשורות הבאות.

עיצוב קו לסת לא ניתוחי לעומת ניתוח לסת

ההבחנה המרכזית בין הטיפולים השונים המאפשרים עיצוב לסת בצורה יעילה והשגת תוצאות של ממש, היא ההבחנה בין טיפול פולשני לבין טיפול זעיר-פולשני.

  • טיפול פולשני –
    מתייחס לפרוצדורות או התערבויות רפואיות הדורשות החדרת מכשירים וכלים כירורגיים לגוף, לרוב דרך חתכים או פתחים אחרים, לשם ביצוע מניפולציות על רקמות שונות, בהיקף כזה או אחר.
    זהו טיפול אגרסיבי הרבה יותר מאשר טיפול בהזרקה. הוא כרוך בדרגה גבוהה יותר של פגיעה ברקמות ואף דורש שימוש בחומרי הרדמה.
  • טיפול זעיר-פולשני –
    מתייחס להליכים רפואיים המבוצעים תוך פגיעה מינימלית ברקמות הגוף. גם טיפול כזה עשוי להיות כרוך בביצוע חתכים, אך כאשר יש צורך בכך, מדובר בחתכים קטנים ואפילו זעירים ממש.
    כאשר מדובר בטיפולי הזרקה, יש המגדירים אותם כטיפולים לא פולשניים ויש המתייחסים אליהם כאל טיפולים זעיר-פולשניים, בשל עצם העובדה שהם כרוכים בפלישה ובהחדרת חומר אל מתחת לפני העור.
    כך או אחרת, מבין כל ההתערבויות האסתטיות הכרוכות בחדירה עורית, הזרקות הן ללא כל ספק הטיפול העדין והמינימליסטי ביותר.

מתי מומלץ לשקול ניתוח ומתי עדיף טיפול בהזרקה?

הבחירה בין ניתוח לבין הזרקת חומצה היאלורונית לעיצוב והרמת קו הלסת תלויה במספר גורמים, לרבות התוצאה שרוצים להשיג, האנטומיה האישית של המטופל והעדפותיו הפרטיות.
הנה מספר שיקולים מרכזיים התומכים בתהליך קבלת ההחלטה.

שיקולים לטובת עיצוב קו הלסת באמצעות ניתוח פלסטי

  • דרגה גבוהה של רפיון וצניחה של קו הלסת –
    ניתוח הוא בדרך כלל בחירה טובה יותר כאשר ישנם צניחה או רפיון משמעותיים באזור קו הלסת, במידה הדורשת התערבות ברקמות עמוקות יותר כגון שומן תת-עורי ושרירים.
    כאשר התערבות תת-עורית אינה מספיקה להשגת התוצאה הרצויה, רוב הסיכויים שטיפולים לא-ניתוחיים יניבו תוצאות מאכזבות.
  • שינויים מבניים –
    כאשר התוצאה הרצויה דורשת שינוי מהותי בצורת קו הלסת, או תיקון וטיפול בבעיות ופגיעות מבניות ברקמת העצם, אין מנוס מלנתח.
    לדוגמא, תיקון משמעותי של מראה הלסת עקב חבלה או תאונה שפגעה בעצם הלסת, ברוב המקרים ידרוש ניתוח.
    ישנם מקרים פחות חד משמעיים, כמו למשל אישה בעלת קו לסת מרובע, שמעוניינת בריכוך ועידון תווי המתאר שלה לקבלת מראה נשי יותר.
    ישנם לא מעט מקרים בהם ניתן להשיג את התוצאה באמצעות פיסול בחומרי מילוי, אך לעתים, נדרש שיוף וחיתוך של עצם.
  • שאיפה לתוצאות קבועות –
    הליכים כירורגיים דוגמת מתיחת פנים או הרמת צוואר, מציעים תוצאות ממושכות ועמידות יותר בהשוואה לטיפולים לא ניתוחיים, שהם בדרך כלל זמניים ודורשים חידוש אחת לכמה זמן.

שיקולים לטובת טיפולי הזרקה

  • דרגת רפיון קלה עד בינונית באזור קו הלסת –
    הזרקת חומרי מילוי (לרוב – חומצה היאלורונית) מצויינת למקרים של צניחה או אובדן נפח בעור (מראה עור שקוע ומדולדל סביב קו הלסת והצוואר).
    חומרי המילוי מאפשרים רמה גבוהה מאד של חיטוב, פיסול, חידוד, הוספת נפח ואף הרמה של קו הלסת, כל עוד ההתערבות הדרושה לשם כך, היא תת-עורית בלבד.
  • הימנעות מניתוח וזמן השבתה אפסי –
    טיפולי הזרקה מציעים גישה לא כירורגית, הכרוכה במעט מאד מגבלות – הן מבחינת ההתערבות עצמה והן מבחינת תהליך ההחלמה והחזרה לשגרה.
    זהו הטיפול האידיאלי עבור מי שמבקש להימנע מניתוח, עבור מי שאינו יכול לעבור ניתוח מסיבות רפואיות, או עבור מי שמעוניין בטיפול המשתלב בקלות גם בתוך לוח זמנים עמוס.
  • תוצאות זמניות הדורשות חידוש –
    מילוי באמצעות חומצה היאלורונית מספק תוצאות זמניות, שנמשכות בדרך כלל מספר חודשים עד שנה (ולפעמים אף יותר).
    זהו בהחלט יתרון עבור אנשים שרוצים לנסות מראה חדש מבלי להתחייב לשינויים קבועים ועבור מי שחשובה לו היכולת לתקן בקלות תוצאה לא משביעת רצון.
  • רמת סיכון מזערית –
    להבדיל מניתוח, הזרקת חומצה היאלורונית נחשבת לאחד הטיפולים הבטוחים ביותר הקיימים כיום, והסיכון הכרוך בה הוא מינימלי.

עיצוב קו הלסת – מחיר

עלות הטיפול היא ללא ספק שיקול חשוב בבחירת סוג הטיפול.
אמנם, לא ניתן לענות על השאלה כמה עולה ניתוח לסת או מהו המחיר המדויק של עיצוב קו לסת באמצעות חומצה היאלורונית, מבלי לפגוש את המטופל ולהתרשם ממצבו ומהיקף הטיפול שהוא זקוק לו. עם זאת, בהחלט ניתן למנות כמה משתנים עיקריים המשפיעים על התמחור.

שיקולי תמחור בטיפולי הזרקה

  • כמה מזרקים צריך לקו הלסת –
    כשמדובר בהזרקת חומר מילוי, כמות החומר הנדרשת היא מרכיב מרכזי בקביעת מחיר הטיפול.
    יש הבדל משמעותי בעלות בין מי שזקוק להזרקה ממוקדת באזור הסנטר לדוגמא, לבין מי שזקוק לטיפול מקיף יותר, לאורך כל קו הלסת והצוואר.
  • סוג חומר המילוי –
    סוג החומר והיצרן משפיעים אף הם על המחיר. יש מספר מותגי-על בעלי מוניטין בתחום, אשר מבטיחים את החומר האיכותי, הנקי, העמיד והבטוח ביותר לשימוש. מטבע הדברים, החומר שלהם יקר יותר.
  • דרגת המומחיות של הגורם המטפל –
    כאשר מקפידים על בחירת מרפאה אמינה ובעלת מוניטין ועל טיפול בידי רופא מקצועי ומנוסה, יש לכך השפעה על המחיר.

שיקולי תמחור בהתערבות ניתוחית

  • סוג הניתוח והיקפו –
    ההליך הכירורגי הספציפי שנבחר לעיצוב קו הלסת משפיע באופן משמעותי על העלות. לדוגמה, מתיחת פנים מלאה שבתוכה כלול גם עיצוב של קו הלסת, או שילוב של שאיבת שומן ומתיחת צוואר, בדרך כלל יהיו יקרים יותר מהליך ממוקד ונקודתי יותר.
  • שימוש בשתלים –
    ישנם ניתוחים בהם משתמשים בשתל כדי להשיג את התוצאה הרצויה, לדוגמא, שתל בסנטר במקרים של סנטר שקוע או שטוח. מחיר השתל מתווסף לעלות הכוללת של הניתוח.
  • סוג ההרדמה –
    הרדמה כללית יקרה יותר מהרדמה מקומית, משום שהיא דורשת מכשור נוסף והשתתפות של רופא מרדים לאורך כל הניתוח.
  • משך האשפוז הנדרש לאחר הניתוח –
    ימי אשפוז עולים כסף. כאשר מטופל משתחרר לביתו כבר ביום הניתוח (למשל לאחר הליך של שאיבת שומן פשוטה), העלות הכוללת נמוכה משמעותית בהשוואה לאשפוז של מספר ימים.

עיצוב קו לסת לפני ואחרי

באתר של "H.CLINIC אסתטיקה" ניתן להתרשם מתמונות "לפני ואחרי", המציגות את התוצאות המרשימות של רופאי הקליניקה בעיצוב קו לסת במגוון אמצעים לא-ניתוחיים, כולל טכנולוגיות אולטרסאונד מתקדמות המעודדות, בין השאר, ייצור טבעי מוגבר של חומצה היאלורונית.
התמונות ממחישות היטב את היקף השיפור והשינוי שניתן להשיג באמצעות טכנולוגיות למיצוק ולחידוש של העור, ובאמצעות חומרי מילוי איכותיים המוזרקים ביד מיומנת ומקצועית.

חשוב לציין, שהתוצאות האישיות עשויות להשתנות בין מטופל אחד לאחר, שכן לכל אדם יש תווי פנים ומטרות ייחודיות. במהלך הייעוץ הראשוני, מומחי הקליניקה מעריכים בקפידה את מבנה הפנים של המטופל או המטופלת, דנים עמם בציפיות שלהם ובהתאם לכך, בונים עבורם תכנית טיפול מותאמת אישית.

ניתן לסכם ולומר, שנשים וגברים כאחד יכולים ליהנות משיפור משמעותי ביותר במראה קו הלסת, ללא צורך בניתוח, אך חשוב להקפיד לבצע את הטיפול במרפאה אמינה ובעלת מוניטין, המציעה מומחיות ספציפית בטיפולי עור אסתטיים מתקדמים.

החלטתם לעבור טיפול לעיצוב קו הלסת?
ב "H.CLINIC Aesthetics" אנו גאים במחויבותנו לספק טיפול איכותי מהמעלה הראשונה ותוצאות יוצאות דופן. טיפולי החומצה ההיאלורונית ושלל הטיפולים האחרים שאנו מציעים מספקים פתרון בטוח, יעיל ובריא להשגת קו לסת מחוטב ומושך.
לנוחיותכם, אנו מצרפים כאן מספר קישורים לקריאה מורחבת על מגוון טיפולי החומצה ההיאלורונית שאנו מספקים, על טיפולים נוספים למתיחת פנים וצוואר ללא ניתוח, ועל טיפול בסנטר כפול.

לפרטים נוספים ולתיאום פגישה, צרו קשר:
בטלפון 073-794-3560 | בדוא"ל [email protected] | במילוי פרטים בעמוד "צור קשר" באתר

גלילה לראש העמוד