סימני מתיחה לבנים או אדומים – כיצד לטשטש סימני הרזיה?

ירידה במשקל היא הישג משמעותי, אך לעיתים קרובות היא יוצרת אתגרים חדשים שיש להתמודד עמם, שאחד מהם, הוא הופעת סמני מתיחה.

השורות הבאות סוקרות את נושא סימני המתיחה, מסבירות את המנגנון הגורם להופעתם ואת אופן הפעולה של אחת מהטכנולוגיות היעילות ביותר הקיימות כיום לטיפול בתופעה ולבסוף, מציעות כמה צעדים שעשויים למנוע, או לפחות לצמצם את הסיכוי לסימני מתיחה.

כמרכז מצוינות בתחום הרפואה האסתטית, "H.CLINIC אסתטיקה" מביאה כאן את המידע מפי טובי המומחים.

מדוע ירידה משמעותית במשקל גורמת לסימני מתיחה?

סימני מתיחה הם תופעה שכיחה, המשפיעה על גברים ונשים בכל הגילאים.
הם נוטים לצוץ כאשר העור נדרש לשינויים מהירים, על מנת להתאים את עצמו למבנה ולגודל גוף חדשים. זה יכול לקרות כתוצאה משינויים דרסטיים כגון פרצי גדילה, הריון, או תנודות גדולות במשקל.

כאשר העור נאלץ לגדול ולהתרחב במהירות, אין לו מספיק זמן לייצר את כמות הסיבים המבניים הדרושה לו (סיבי קולגן ואלסטין) וההתרחבות המהירה גורמת לתהליך קריעה של הסיבים הקיימים. סימני המתיחה הם הביטוי החיצוני של הקרעים הללו.

הם מועדים יותר להופיע באזורים בגוף שרגישים יותר לשינויים במצבורי השומן ולחלופין, באזורים שעוברים את השינוי המשמעותי ביותר בגודלם במהלך הריון.
מטבע הדברים, אזורים אלה יהיו אזורים שנוטים לאגור שומן באופן טבעי ולכן, רוב האנשים שסובלים מהתופעה מתלוננים על סימני מתיחה בבטן, ברגליים (בעיקר בירכיים), בחזה, בישבן ובאזור המותניים.

כיצד נראים סימני מתיחה?

המראה האופייני של סימני מתיחה הוא קווים אנכיים על פני העור. במקרים רבים, צבעם ההתחלתי נוטה לאדמדם, ורוד, או סגלגל. הסיבה לכך היא, שתהליך קריעת הסיבים בעור מלווה בהתרחבות של כלי דם. כלי הדם המורחבים מקנים לסימנים את צבעם הכהה יותר.
עם חלוף הזמן כלי הדם מתכווצים והסימנים הולכים ומחווירים, עד שהם מקבלים את הגוון הקבוע שלהם, ונראים לבנים או כסופים.

האם ניתן לטשטש או להעלים סימני מתיחה?

מי שעבר תהליך הרזייה משמעותי, יודע כי מדובר על תהליך שדורש הרבה משמעת עצמית וכרוך במאמץ פיסי ונפשי. סימני הרזייה פוגעים לא פעם בתחושת ההישג והניצחון של מי שהצליח לרזות, משום שהם פוגמים במראה הגוף החדש והבריא יותר.
לכן, למרות שאין להם כל משמעות בריאותית, הם מקור לתסכול לא קטן בהיבט האסתטי ואף בהיבט הרגשי.

למרבה השמחה, כיום אין סיבה להשלים עם הגזירה, ובהחלט יש מה לעשות בנדון.

ב- "H.CLINIC אסתטיקה", יש מגוון שיטות וטכנולוגיות מתקדמות המעוררות את מנגנוני הריפוי והתיקון הטבעיים של העור, מחיות ומחדשות אותו.

צוות הרופאים המומחים של הקליניקה יודע להתאים לכל מטופל את שיטת הטיפול המתאימה לו ביותר ועושה שימוש בטכנולוגיות הלייזר העדכניות והמתקדמות ביותר הקיימות כיום בתחום.
טיפולי לייזר מתקדמים הם מבין הטיפולים היעילים ביותר לטשטוש ולהעלמת סימני מתיחה.
פעולתם מגרה את מנגנון ייצור הקולגן הטבעי של הגוף ומעודדת את העור לתקן את עצמו, להתחדש, ולהפוך לבריא וחלק יותר.

האם ניתן למנוע מלכתחילה היווצרות סימני מתיחה?

אין ספק, שמניעה תמיד עדיפה על ריפוי.
אמנם, קשה למנוע לחלוטין הופעה של סימני מתיחה אך בהחלט ניתן למזער את התופעה, בעיקר אם נוקטים בצעדים הבאים כבר מגיל צעיר, כשהעור עדיין גמיש ואלסטי ומנגנוני החידוש והריפוי הטבעיים שלו עדיין בשיא כושרם.
עם זאת, חשוב לציין שאנשים מסוימים עשויים להיות מועדים יותר לסימני מתיחה עקב גורמים גנטיים או מצבים רפואיים למיניהם.

להלן מספר צעדים שעשויים לסייע בצמצום הופעת סימני מתיחה:

  • שמירה על גישה בריאה והדרגתית לירידה במשקל –
    כאמור, הסיבה העיקרית להופעת סימני המתיחה היא שינוי מהיר ודרסטי. כאשר יורדים במשקל בצורה הדרגתית ובקצב מתון, העומס על העור פוחת, יש לו יותר זמן להסתגל לשינוי, לבנות ולהתאים את עצמו.
  • שמירה על לחות העור –
    הקפדה על רמת לחות מספקת בעור חיונית לבריאותו ושומרת על העור גמיש ואלסטי.
    לכן, שגרת טיפוח עקבית וסדירה באמצעות תכשירי לחות, סיכוך והזנה, יחד עם שתיית מים בכמות מספקת, מסייעות לעור לשמור על בריאותו ולהגיב ביתר קלות לשינויים גופניים משמעותיים.
  • אורח חיים בריא –
    הרגלי אורח חיים בריאים כגון פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת והפחתת סטרס יכולים לשפר את בריאות העור הכללית ואת עמידותו, ולהפחית את הסיכון לסימני מתיחה.

לסיכום, סימני מתיחה הם תופעה שכיחה מאד לאחר ירידה במשקל, אבל הם לא חייבים להיות סיבה למצוקה. בין אם אלה סימני מתיחה ברגלים, בבטן, או בכל אזור אחר בגוף, כיום יש שיטות טיפול יעילות מאד, המאפשרות להשיב לעור את חיוניותו ואת מרקמו האחיד והחלק.

לצד כל זאת, חשוב לזכור, שהסימנים הם עדות לכך שהגוף עבר שינוי מדהים והם מהווים חלק טבעי מהמסע הזה. הכרה במלוא ערכו של התהליך ואימוץ מראה הגוף החדש הם הדרך לקבלה עצמית ולחיזוק הערך העצמי.
גם כשמחליטים לפנות לטיפול אסתטי, כדאי לעשות זאת מתוך תחושת ערך וממקום חיובי, ולא מתוך תחושת תסכול וחוסר אונים.

אנו, צוות המומחים של "H.CLINIC אסתטיקה" נמצאים כאן למענכם, לחזק, לייעץ, לטפל, ולעזור לכם להשיב לעורכם את זוהרו.
לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ, צרו קשר:
בטלפון 073-794-3560 | בדוא"ל [email protected] | במילוי פרטים בעמוד "צור קשר" באתר

גלילה לראש העמוד