מילוי שקעים מתחת לעיניים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית

העיניים שלנו, ראי הנפש והגוף, מסגירות ברגע את גילנו ואת רמת האנרגיה והבריאות שלנו.
אורח חיים לא בריא, מאבק מתמשך בחוסר שינה, סטרס ועייפות, לצד תהליכי הזדקנות של עור הפנים והעיניים, נותנים את אותותיהם אצל רבים מאיתנו בצורת שקעי עיניים כהים ולא מחמיאים.

כיום, יש דרך קלה ופשוטה להתמודדות עם הבעיה: הזרקת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים.
לא יהיה מוגזם לומר, כי הזרקות מתחת לעיניים נחשבות כיום לשיטה האולטימטיבית לצורך טיפול בשקעי עיניים וניתן להשיג באמצעותן תוצאות מרשימות ביותר, המשפיעות לא רק על העיניים, אלא על כל מראה הפנים, שהופך לחיוני ורענן יותר.

השורות הבאות מסבירות מדוע נוצרים שקעים בעיניים, כיצד פועלת חומצה היאלורונית לשקעים מתחת לעיניים, ומהם היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים הקשורים להליך ההזרקה.

הסיבות להיווצרות שקעים וכהויות מתחת לעיניים

ניתן לייחס את הופעתם של שקעים וסימנים כהים מתחת לעיניים לגורמים שונים, וחיוני לזהות את הגורם הספציפי כדי לקבוע את אמצעי הטיפול או המניעה המתאימים ביותר.

להלן כמה מהנפוצים שבהם:

  • הזדקנות: ככל שמתבגרים, העור מאבד קולגן באופן טבעי ונעשה דק יותר. גם הייצור הטבעי של חומצה היאלורונית (עליה יורחב בהמשך) – הולך ופוחת.
    לשני תהליכים אלה יש משקל משמעותי בהתפתחות המראה השקוע של העור ושל שקעים מתחת לעיניים.
  • גנטיקה: יש אנשים בעלי נטייה גנטית לשקעים ולהתכהות מתחת לעיניים ואנשים כהי עור נוטים לכך יותר.
  • עור דק: העור מתחת לעיניים דק ועדין יותר מאשר באזורים אחרים בפנים, מה שהופך את כלי הדם שבו לנראים יותר.
  • עייפות וחוסר שינה: חוסר שינה, או שינה באיכות ירודה עלולים לגרום לכלי דם להתרחב, מה שמוביל להתכהות האיזור שמתחת לעיניים. עייפות יכולה גם לגרום לעור להיראות חיוור יותר, ולהדגיש עיגולים כהים ביתר שאת.
  • התייבשות: לחות לא מספקת עלולה לגרום לעור מתחת לעיניים להיראות עמום ושקוע, תוך הדגשת עיגולים כהים.
  • חשיפה לשמש: חשיפה מופרזת לשמש עלולה להוביל לנזק לעור ולפירוק של קולגן ואלסטין, שתורם לאובדן הנפח של העור מתחת לעיניים.
  • עישון: מאיץ את תהליך ההזדקנות וגורם נזק לעור.
  • תזונה לקויה: מחסור בויטמינים, מינרלים, חלבונים וחומרי מזון חיוניים אחרים, משפיע על הבריאות הכללית ועל מראה העור.

מהי חומצה היאלורונית וכיצד היא פועלת?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המשמש רקמות ותפקודים שונים בגוף ושיעור נכבד ממנו, נמצא בעור (בעיקר ברקמות הסחוס בשכבה התת-עורית).
בזכות ההתפתחות המטאורית של הטכנולוגיה ושל תחום הביוטק בעשורים האחרונים, כיום ניתן לייצר אותה במעבדה ולהשתמש בה למטרות רפואיות ואסתטיות.

החומצה ההיאלורונית משמשת בגוף למגוון מטרות: סיכוך מפרקים, מתן תמיכה מבנית לרקמות שונות, שמירה על נפח הנוזלים בגלגל העין ואפילו, השתתפות בחלק מתהליכי ההתפתחות של העובר ברחם.

בהקשר לענייננו, יש לה תפקיד מרכזי בשמירה על בריאות העור, תודות ליכולתה המופלאה להיקשר למולקולות מים ולספח אליה כמויות גדולות מהן.
תכונה זו שלה, מאפשרת לחומצה ההיאלורונית לשמר את רמת הלחות הנחוצה לעור, לסייע במניעת התייבשותו, להגן על שלמותו ולהקנות לו גמישות ונפח. מלבד זאת, היא אף משתתפת בתהליכי ריפוי פצעים ותיקון רקמות, כך שהיא חיונית למראה עור מלא, אחיד, חיוני וקורן.

יתרונות הזרקת חומצה היאלורונית בשקעי עיניים

החומצה ההיאלורונית פילסה את מקומה לראש רשימת חומרי המילוי המשמשים כיום בטיפולים קוסמטיים ואסתטיים, בזכות כמה יתרונות בולטים:

  • היא חומר תואם-ביולוגית, טבעי וידידותי לגוף, שנחשב יעיל, בטוח ובעל סיכון מינימלי לגרימת תגובות אלרגיות ורגישות יתר.
  • היא מספקת תוצאות מיידיות וניכרות לעין.
  • הטיפול גם ממריץ את ייצור הקולגן הטבעי בעור ולכן, מוביל לשיפור מתמשך כשמקפידים לחדש אותו בעקביות לאורך זמן.

הזרקת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים – תופעות לוואי וסיכונים

כאמור, הזרקת חומצה היאלורונית ידועה בדרגת הבטיחות הגבוהה שלה, זאת, כאשר היא מבוצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים. עם זאת, כמו בכל הליך רפואי, תמיד קיים שיעור מסוים של סיכונים ותופעות לוואי פוטנציאליים, שחשוב להיות מודעים אליהם.

יש להבחין בין תופעות לוואי, שהן תופעות הנובעות מעצם ההתערבות החיצונית ומתרחשות עקב התגובה הטבעית של הגוף לטיפול, לבין סיכונים או סיבוכים, שמופיעים כתוצאה מתגובה חריגה של גוף המטופל, או (ברוב המקרים), עקב טיפול בידי אדם לא מקצועי ולא מנוסה.

תופעות לוואי נפוצות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית

  • נפיחות זמנית
  • חבורות (שטפי דם) ואדמומיות באתר ההזרקה
  • תחושת מתיחה קלה של העור הכרוכה באי-נוחות מינימלית

השפעות אלו חולפות בדרך כלל תוך מספר ימים לכל היותר והן קלות ואינן מונעות חזרה לפעילות שגרתית.

מילוי שקעים מתחת לעיניים – סיכונים

הסיכון לסיבוכים כתוצאה מהזרקות חומצה היאלורונית הוא נמוך מאד וברובם המכריע של המקרים, סיבוך יתפתח אם מסתבר שהמטופל בעל רגישות גבוהה מאד, או לחילופין, אם המטפל שמזריק את החומר עושה זאת בצורה לקויה, או משתמש בחומר זול מאיכות ירודה.

  • זיהום: חיוני לוודא שההליך מבוצע בסביבה סטרילית ובאמצעות מכשור ייעודי וטכניקה מתאימה, כדי למנוע זיהום באתר ההזרקה.
  • פגיעה בכלי דם: זריקות חומרי מילוי עלולות להיכנס בטעות לכלי דם, להוביל לחסימות או לפגיעה בכלי הדם ובעקבות כך, לנזק לרקמה.
    גם בהקשר הזה, בחירת מטפל מיומן ומנוסה שמכיר את האנטומיה של האזור, מפחיתה את הסיכון כמעט לאפס.
  • תוצאות לא אחידות: השגת תוצאות סימטריות ובעלות מראה טבעי – במיוחד באזור מתחת לעיניים – דורשת יד מיומנת ומנוסה. הזרקה חובבנית עלולה להוביל לתוצאות לא אחידות או למילוי יתר, שייראה לא טבעי.
    חשוב לדעת, שגם אם סיבוך כזה מתרחש, קיימת אפשרות המסת חומצה היאלורונית מתחת לעיניים באמצעות אנזים הנקרא היאלורונידאז (hyaluronidase), המוזרק לאזור הרצוי ומפרק את החומר העודף.
  • היווצרות גושים: אנשים מסוימים עלולים לפתח גושים קטנים באתר ההזרקה, אותם ניתן להרגיש מתחת לעור. אלה יכולים לפעמים לדרוש טיפול נוסף, כולל עיסוי או הזרקות היאלורונידאז, כדי לפזר ולהחליק אותם.
  • רגישות יתר: כאמור, תגובות רגישות יתר לחומצה היאלורונית הן נדירות במיוחד, אך הן יכולות להתרחש. חשוב מאד ליידע את הרופא שמבצע את הטיפול על כל אלרגיה ורגישות ידועות, לפני תחילת הטיפול.

בסיכומו של דבר, החומצה ההיאלורונית היא פתרון נהדר לשקעים מתחת לעיניים ונותנת מענה שהוא השילוב המושלם בין התערבות מינימלית, ללא ניתוח וללא חתכים, תוצאות מהירות ומשמעותיות ודרגת בטיחות גבוהה מאד.

מוטרדים משקעים מתחת לעיניים? עברתם טיפול ואינכם מרוצים מהתוצאות? מעוניינים בהמסת חומצה היאלורונית עודפת שהוזרקה בצורה כושלת?
אנו מזמינים אתכם להגיע אלינו, ל- H.CLINIC אסתטיקה ולהבטיח לעצמכם טיפול מקצועי מהמעלה הראשונה בידי הרופאים המומחים שלנו.
צוות המומחים שלנו ברפואת עור אסתטית הוא בעל ניסיון רב, מכיר היטב את הטכניקות העדכניות ביותר, ומשתמש בחומרים ובמכשירים החדישים והמתקדמים ביותר בתחום.
במרפאתנו אנו משתמשים בחומצה היאלורונית למגוון רחב של מטרות טיפוליות וקהל לקוחותינו הנאמן הוא העדות הטובה ביותר לשיעור ההצלחה שלנו.

למידע נוסף ולתיאום פגישה, צרו קשר:
בטלפון 073-794-3560 | בדוא"ל [email protected] | במילוי פרטים בעמוד "צור קשר" באתר

גלילה לראש העמוד