כתמים אדומים בפנים – סיבות ודרכי טיפול

כתמים בפנים מופיעים במגוון רחב של גוונים וצורות ונבדלים זה מזה גם במרקם שלהם ובשטח שהם מכסים. הם יכולים להיגרם מהמון סיבות, בין אם מקומיות ונקודתיות ובין אם רחבות יותר.
המאמר הבא מתעמק בנושא כתמים אדומים בעור הפנים, סוקר את הסיבות להיווצרותם, מציע אפשרויות טיפול שונות ומסביר את החשיבות של פנייה לאבחון ולטיפול אצל גורם מקצועי.

מדוע נוצרים כתמים אדומים על הפנים?

כתם אדום על הפנים עשוי להתפתח עקב מגוון גורמים, שחלקם נעוצים בבעיות עוריות, חלקם בהרגלי אורח חיים, וחלקם בבעיות רפואיות מקיפות יותר וכלל-מערכתיות (רגישויות יתר, תופעות לוואי של טיפול תרופתי, או מחלות למיניהן).
במקרים רבים, הכתם נוצר כתוצאה משילוב של מספר גורמים וניתן לשפר את המצב באופן משמעותי על ידי טיפול באלה שמלבים את הבעיה ומעצימים אותה.
לכן, האבחון הוא חלק כה חשוב בטיפול ומומלץ מאד להגיע לאבחון במקום מקצועי ואמין, שמבטיח בדיקה וטיפול בידי אנשי צוות מוכשרים ובעלי ניסיון מוכח בתחום.

הסיבות להיווצרות כתם אדום בפנים

  • כתמים בפנים כתוצאה מפצעים:
    פצע הוא מצב של פגיעה בשלמות העור ועלול אף להיות דלקתי או מזוהם.
    אחת הדוגמאות הקלאסיות של כתמים בפנים מפצעים היא אקנה – מצב עור שכיח, המאופיין בהיווצרות של פצעונים, נקודות שחורות וראשים לבנים. נגעי אקנה מודלקים מופיעים לעתים קרובות כגבשושיות אדומות ונפוחות על הפנים.
  • רוזציאה:
    רוזציאה היא מחלת עור כרונית הפוגעת בעיקר בפנים, וגורמת לאדמומיות, לכלי דם גלויים ולעיתים, לבליטות קטנות ומוגלתיות, הבאים לידי ביטוי בעיקר סביב מרכז הפנים.
  • גירוי עורי:
    שימוש מופרז במוצרי טיפוח אגרסיביים או בכאלה שאינם מתאימים לסוג העור, חשיפה למזהמים סביבתיים כגון פיח ועשן, או קרצוף אינטנסיבי של העור עלולים לגרות את העור ולהוביל לאדמומיות ואף לדלקות.
  • כוויות שמש:
    חשיפת יתר לקרני ה-UV המזיקות של השמש עלולה לגרום לכוויות שמש, שלעתים קרובות מלווה באדמומיות, בכאבים ובקילוף של העור. מעבר לכך, לאורך זמן היא עלולה לגרום להיפר-פיגמנטציה שיוצרת סימנים בפנים וכתמים כהים, שאינם נעלמים מעצמם.
  • אלרגיות:
    תגובות אלרגיות למוצרי טיפוח, איפור או אלרגנים סביבתיים עלולות לגרום לעור אדום, מגרד, או נפוח בפנים.
  • פקיעה של כלי דם קטנים מתחת לעור:
    כלי דם זעירים (נימים) מתחת לפני העור יכולים להתרחב או להישבר, מה שמוביל להופעת דפוסים ומעין שרטוטים אדמדמים על הפנים.
  • רגישות טבעית של העור:
    לחלק מהאנשים יש עור רגיש באופן טבעי הנוטה לאדמומיות, במיוחד כאשר הם נחשפים לשינויי טמפרטורה, למאכלים חריפים או לאלכוהול.
  • תנודות הורמונליות:
    שינויים הורמונליים, כגון אלה המתרחשים בגיל ההתבגרות, במהלך המחזור החודשי או לאורך ההיריון, יכולים לעורר התלקחות ואדמומיות בעור.
  • זיהומים עוריים:
    זיהומים חיידקיים או פטרייתיים על העור עלולים לגרום לאדמומיות, לנפיחות ולאי נוחות כללית.
  • תרופות:
    לתרופות מסוימות, כמו קורטיקוסטרואידים או תרופות ללחץ דם, יכולות להיות תופעות לוואי הכוללות אדמומיות בפנים.
  • מחלות עור:
    מצבי עור כמו אקזמה, פסוריאזיס, או אטופיק דרמטיטיס מלווים לעתים קרובות בכתמים אדומים על הפנים ובדלקות עור.
  • מחלות כלל מערכתיות:
    ישנן מחלות (בהרבה מקרים מדובר במחלות אוטואימוניות), שחלק מאופני הביטוי שלהם הוא הכתמה של הפנים. אחת הדוגמאות לכך היא מחלת הזאבת (לופוס) שאחד מתסמיניה המוכרים הוא פריחה אדומה בצורת פרפר במרכז הפנים.
  • זרימת דם מופרזת בפנים:
    לפעמים, עלייה בזרימת הדם לעור הפנים עלולה להוביל לאדמומיות זמנית, לרוב עקב גורמים כמו צריכת אלכוהול או מזון חריף.
  • גנטיקה:
    משפיעה על הסיכויים של אדם לפתח אודם בפנים, מחלות עוריות ורגישויות למיניהן.

אפשרויות טיפול בכתמים אדומים על הפנים

ב- "H.CLINIC אסתטיקה" מציעים אפשרויות טיפול שונות, המיועדות לתת מענה יעיל למגוון סוגי כתמים ופגמים עוריים. הצוות המקצועי של הקליניקה מאבחן ומעריך כל מטופל באופן יסודי ובונה עבורו תכנית טיפול המתאימה בדיוק לצרכיו.
כמרכז רב תחומי לטיפולים בלייזר ולאסתטיקה, בקליניקה נעשה שימוש במגוון שיטות טיפול ומכשירים מבוססי טכנולוגיות לייזר מתקדמות, המבטיחים אי נוחות מינימלית ותוצאות מצוינות.
טיפולי לייזר הראו יעילות יוצאת דופן בטיפול בכתמים אדומים בפנים. הליך לא פולשני זה משפר את גוון העור ומטשטש את הכתמים על ידי גירוי העור לייצור טבעי של קולגן ולתיקון עצמי.

  1. פילינג באמצעות לייזר
    שיטת טיפול חדשנית, המחליפה את הפילינג הכימי ואפילו את הצורך בניתוח פלסטי ומבוצעת באמצעות טכנולוגיית הלייזר הפרקציונלי CO2.
    ניתן לטפל באמצעותה במגוון רחב מאד של פגמי ובעיות עור ובין השאר, גם לטשטש צלקות אקנה וכתמי עור.
  2. PICOWAY
    טכנולוגיית לייזר קר לטיפול בפיגמנטציה, בצלקות אקנה, בכתמי עור, ועוד, המביאה לחידוש עור הפנים ולשיפור כללי בגוון ובמרקם שלו.
  3. קרמים ומשחות מקומיות
    הרופאים המומחים הפועלים במסגרת הקליניקה יכולים לרשום קרמים ומשחות רפואיים, המכילים חומרים פעילים ומתאימים לטיפול מקומי בזיהומים שונים ובמצבי דלקת.

אלו הן רק חלק מהטכנולוגיות הטיפוליות המשמשות ב- "H.CLINIC אסתטיקה" וניתן למצוא בקליניקה מכשור מתקדם וטיפולים המותאמים בדיוק לסוג העור ולבעיה או הבעיות העוריות, הייחודיות למטופל.

החשיבות של פנייה לטיפול מקצועי

הקלות והנגישות למידע באינטרנט מפתים אנשים רבים לאבחן בעיות רפואיות ואסתטיות בעצמם בעזרת גוגל, או לנסות טיפולי "עשה זאת בעצמך".
אמנם, ניסיונות כאלה מצליחים מדי פעם, אך הם טומנים בחובם סיכון רב לנזקים ולסיבוכים, שעלולים להיות קשים לתיקון ואף בלתי הפיכים.
בניגוד לגוגל, מטפלים מקצועיים מחזיקים בידע, במומחיות, בטכניקות ובטכנולוגיות הדרושים לאבחון מדויק של הגורם לכתמים האדומים ולהתאמת טיפול נכון, בריא, בטוח ויעיל.

מוצאים את עצמכם נאבקים בפצעים או בכתמים אדומים (או אחרים) על הפנים?
סובלים מבעיות עור כרוניות הפוגעות במראה האסתטי של הפנים?
צרו עמנו קשר ובואו לקבל את הטיפול המתאים לכם בדיוק מידי צוות רופאי העור ומומחי האסתטיקה שלנו ב-H.CLINIC אסתטיקה.
אנו מחויבים לספק לכם טיפול ברמה הגבוהה ביותר ואפשרויות טיפול מותאמות אישית.

לקביעת פגישה או ייעוץ, צרו קשר:
בטלפון 073-794-3560 | בדוא"ל [email protected] | במילוי פרטים בעמוד "צור קשר" באתר.

גלילה לראש העמוד