הסרת נימים והסרת דליות – שאלות ותשובות

הסרת נימים ודליות, שאלות ותשובות

ד"ר גלינה שרסטיוק ממרפאות H.CLINIC אסתטיקה אומרת: "הטרשה ורידית היא שיטת טיפול בה מוחדר לווריד חומר ניגוד המקדם את הדבקת הוריד. החומר, סקלרוזנט מוקצץ (Sclerosant) מוחדר לנימים ולדליות באמצעות מחט דקיקה". ד"ר גלינה שרסטיוק, בעלת ניסיון עם אלפי מטופלים. עוד אומרת ד"ר שרסטיוק: "בעקבות החדרת החומר נוצרת תגובה דלקתית מבוקרת. תגובה זאת מעבה את דפנות הוריד (שהופכות להיות טרשתיות- ומכאן שם השיטה) ונצמדות זו לזו". 

איך נעלמים הנימים?

כתוצאה מההזרקה הנים עובר תהליך "איטום" ולבסוף מתפרק, נספג בגוף ונעלם. מדוע? החומר המוזרק לנימים פוגע בדופן הנים ופשוט מפרק אותו. לרוב נדרשים מספר טיפולים, בדרך כלל בין חמישה לשישה טיפולים, על מנת להעלים את כלל הוורידים הבולטים. בין הטיפולים יש להמתין מספר שבועות, על פי הנחיית הרופא המטפל, זמן ההמתנה משתנה מטיפול לטיפול על פי התקדמות ונקבע במעמד הטיפול.

מה משך זמן הטיפול בהטרשה ורידית? טיפול הטרשה אורכו כ-15 דקות, והוא מבוסס על הזרקה של תמיסה לווריד (בחלק מהטיפולים התמיסה מוקצפת). אורך הניתוח להוצאת ורידים תלוי במספר הוורידים שיש להוציא, ובדרך כלל הוא נמשך בין שישים לתשעים דקות. 

מה מרגישים לאחר טיפול הטרשה ורידית? לאחר הזרקת החומר האזור המטופל יהיה אדמדם, בצקתי ורגיש למגע למספר דקות עד מספר שעות. בימים הראשונים לאחר הטיפול נהוג לתת למטופל משככי כאבים ונוגדי דלקות במידת הצורך. כתמים חומים על העור עשויים להופיע אחרי זמן מה, אך הם נעלמים בסופו של דבר, לאחר מספר שבועות. אך חשוב לציין כי בשיטת טיפול זו אפשר לשוב לשגרה ואפילו לעבודה כבר ביום שלמחרת הטיפול. מיד לאחר הטיפול ובכל היממה העוקבת לו, על המטופל להיות חבוש באזור ההזרקה. המטופל יסיר את החבישה בערב (לטובת רחצה) ויחזיר אותה למקומה בכוחות עצמו. על המטופל להשתמש בתחבושת האלסטית או בגרביים אלסטיות במשך כ-7 ימים לאחר הטיפול, בהתאם להנחיות הרופא.

לאיזה סיבוכים עלי לצפות לאחר טיפול הטרשה ורידית? לא צפויים להיות סיבוכים כלל. ישנם מקרים, לא רבים בהם עשויה להיוותר פיגמנטציה באזור אשר טופל. מקרים אלו כאמור מאוד לא שכיחים. בסיום תהליך הטיפול לא יוותרו על הרגליים כל צלקות.

האם תופעת הנימים הבולטים עשויה להתפשט? ורידים בולטים אכן מתפשטים ברגליים. מי שסובל מהם עתיד לגלות נימים זעירים חדשים אשר יצוצו במהלך השנים העלולים להחמיר ולהפוך לבעיה אסתטית ובריאותית של ממש, ולגרום לכאבי רגליים. על כן מומלץ לטפל בתופעה מוקדם ככל האפשר.

האם טיפול בנימים בולטים נועד לאזור ספציפי? על טיפול בנימים בולטים להיות מקיף ויסודי. הטיפול מתחיל מהורידים הבולטים יותר לבולטים פחות. במקרים מסוימים ימליץ הרופא על סדרה של כמה טיפולים. אך במקרים חמורים יש לטפל בווריד אשר לא נראה לעין ועמוק יותר, בהתאמה להמלצת והנחיית הרופא. 

תוצאות סדרת טיפולי הטרשה ורידית, ד"ר שרסטיוק

האם טיפול הסרת נימים מהרגליים מתאים גם לגברים? כן. התופעה רווחת פחות בקרב גברים, אך בהחלט קיימת- כ-17% מהגברים סובלים ממנה. במקרים ספציפיים הבעיה הנה באחד מהוורידים המרכזיים, הגורמים לנימים סביב אותו הוריד להיות בולטים יותר. במקרים אלו יש לטפל בווריד ראשי לפני הטיפול בשאר הורידים והנימים.

האם טיפול בנימים בטכנולוגיות לייזר בפנים מסוכן? מדובר בסדרת טיפולים פשוטה המבוצעת על פי פרוטוקול טיפולים מוגדר בפיקוח רפואי. הטיפו אינו כולל הרדמה ואינו דורש הכנה מיוחדת, מלבד הימנעות מחשיפה לשמש ומשיזוף.

תוצאות סדרת טיפולי הטרשה ורידית, ד"ר שרסטיוק

האם העלמת הנימים היא לצמיתות?

נימים שהוסרו בטיפול לא ישובו, אך תיתכן הופעת נימים חדשים, בדרך כלל במקומות אחרים (במקרים מסוימים הנימים חוזרים במיקום סמוך). לאחר טיפול העלמת הורידים, הוריד ה״חולה״ מתפרק ונעלם, ורידים בריאים תופסים את מקומם של הוורידים החולים, והדם זורם בהם באופן תקין.

מהי השפעתה של החשיפה לשמש על טיפול העלמת נימים? מומלץ שלא להיחשף לשמש בעת טיפול סקלרותרפיה, על מנת להימנע מהיווצרות כתמים ופיגמנטציה בעור. מי שאין באפשרותו להימנע מחשיפה זו, יבצע את הטיפול בזמן החורף והסתיו.

האם ורידים בולטים ברגליים מהווים בעיה בריאותית? ורידים בולטים ברגליים אינם בעיה אסתטית בלבד. הם מהווים גם בעיה בריאותית, מאחר והם מצביעים על אי ספיקה של הורידים, אשר עשוי להביא לבצקות, כאבים ועוד. בשל כך, מומלץ לטפל בתופעה בטרם יחלו לצוץ בעיות רפואיות.

האם טיפול העלמת נימים יכולים להתאים לחולי סכרת? עקרונית כן. במהלך פגישת הייעוץ הרפואי ייקבע האם הטיפול מתאים או יבקש לבצע בדיקות נופסות לפני החלטה על התאמה לטיפול. 

האם טיפול בודד בשיטת הסקלרותרפיה יספיק לפתרון הבעיה? כמות בטיפולים משתנה ממטופל למטופל, על פי תגובתו האישית לטיפול. ככלל, מנסיוננו נוכל להעריך כי התהליך אורך כ-5-6 טיפולים בממוצע על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר. בין הטיפולים יש להמתין 3-4 שבועות עד להשלמת סדרת הטיפולים המלאה ולשביעות רצונו של המטופל.

מה כמות הטיפולים הנדרשת להעלמת הנימים? מספר הטיפולים משתנה מאדם לאדם, שכן התגובה לטיפול היא ספציפית לכל מטופל. באופן כללי, ניתן לומר כי מניסיוננו כי סדרת טיפולים מורכבת מ-5-6 טיפולים על מנת להגיע להצלחה. כל הליך מבוצע במרווחי זמן של 3-4 שבועות עד להשלמה מלאה של הטיפול, ולשביעות רצון המטופל.

קליק לפגישה ללא עלות עם ד"ר שרסטיוק

  • לקבלת הצעת מחיר טלפונית או התייעצות

    073-7943560

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מאמר זה בנושא טיפול בנימים וורידים נכתב ונערך על ידי צוות המרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה וצוות הרופאים והמטפלים שלנו וביניהם ד"ר גלינה שרסטיוק. הצוות שלנו בעל ניסיון מצטבר של עשרות שנים ברפואה, בטיפולים אסתטיים ובשירות לקוחות. במרפאת H.CLINIC אסתטיקה ובמרפאת H.CLINIC ילדים ומתבגרים מבצעים טיפולים רבים מבוססים טכנולוגיות לייזר וחומרי מילוי מובילים ואיכותיים. מרפאות H.CLINIC הוכרו על ידי חברת הטכנולוגיות העולמית המובילה קנדלה כמרכז מצויינות רפואי ארציתאריך עדכון אחרון: 04.05.21

גלילה לראש העמוד