הסרת שיער מתבגרות

הסרת שיער בלייזר במרכז רפואי – טכנולוגיית לייזר מותאת לילדים ומתבגרים. "להצלחת הטיפול בשיעור יתר, אנו משלבים טיפול רפואי, טכנולוגיית לייזר מתקדמת וצוות מטפלים מיומן לטיפול בילדים ומתבגרים". ד"ר אביקם הראל, 40 שנות ניסיון כרופא עור ורופא ילדים.

אמצע הקיץ, חמסין, הילדה לא רוצה ללבוש גופיה או חולצה קצרה ומתעקשת ללבוש בגדים ארוכים, הילדה לא מעוניינת ללכת לחוגים כמו בלט או ריקוד, וממעטת לצאת מהבית. בגד ים לא בא בחשבון, כמו כל הילדים. מה עושים? איך מטפלים? מתבגרות רבות סובלות משיער יתר, מתבגרות אלו "זוכות" להערות פוגעניות מהסביבה, ירידה בביטחות העצמי, תסכול רב ופגיעה אישית לא פשוטה. אנו, הורי המתבגרות, לעיתים לא מתמודדים מספיק עם הבעיה. מצד אחד אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לקבל את האחר, אבל מה קורה כאשר הילדים שלנו סובלים מדימוי עצמי נמוך. יש היום טכנולוגיות שמאפשרות התמודדות על תופעת שיעור היתר ועודפי השיער גם אצל נערות מתבגרות. 

מה ניתן לעשות? בעבר השיטות הרלוונטיות להסרת שיער הסתכמו במריטתו או גילוחו – הרי שהיום אנו נרצה לטפל בילדינו באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר הקיימים בשוק. האופציה הנכונה ביותר, אם כך, היא הסרת השיער באמצעות טכנולוגיות לייזר. אך איך נמצא מקום בטוח עבור ילדינו לפרוצדורה זו? בעולם בו קוסמטיקאיות ומכונים קמים חדשות לבקרים, ללא ליווי רפואי מוסמך, פיקוח על המכשירים ועל התהליך כולו הנושא לא פשוט ועלינו כהורים לנהוג משנה תוקף.

בטיחות מעל הכל! גם בהסרת שיער בלייזר – נושא בעל חשיבות גבוהה מאוד. במרפאות HCLINIC אסתטיקה הבטיחות היא מעל לכל. לצוות המרכז, בניהולו המקצועי של ד"ר אביקם הראל, ניסיון רב בטיפולי הסרת שיער בלייזר בקרב מתבגרות ומתבגרים.

מאיזה גיל אפשר להתחיל? מתבגרות יכולות להיות מטופלות מגיל צעיר – אך רק במידה ונדרש, במידה ורופא מאשר אותן לטיפול ובמידה ומתקיימת הסכמה של ההורה והמטופלת. אנחנו נוודא כי המתבגרת מבינה ורוצה לעבור טיפול להסרת שיער בלייזר. 

מה מומלץ לבדוק ולגעת בטרם קובעים טיפול להסרת שיער בלייזר? הילדה המתבגרת שלנו היא האוצר שלנו, היא הדבר החשוב לנו מכל, ולכן עלינו לוודא את טיב, איכות ותקינות במרפאה אליה אנו שולחים את הילדים לטיפול.

כמה נקודות שחשוב לשאול ולבדוק לפני ובעת הפגישה הראשונית עם צוות המרפאה:

1. ראשית בדקו האם קיימת השגחה רפואית מתאימה במקום על ידי רופא המנוסה עם עבודה עם ילדים ומתבגרים
2. מהם הטכנולוגיות בהם משתמשים, האם מאושרות לשימוש בישראל, ולא פחות חשוב – האם מתאים גם לגיל המתבגרת? מה רמת ההיכרות של הטכנאי הרפואי או הרופא עם המכשירים?
3. מהי השיטה הספציפית המתאימה באופן מדויק לילדכם – אורך הגל, כמות הטיפולים, זמן בין טיפול לטיפול?

כיצד פועל מכשיר הלייזר להסרת שיער והאם זה כואב? הטכנולוגיה פועלת על כיוון קרן הלייזר ישירות לזקיק השיערה כך שהיא גורמת להרס הזקיק – ללא כל נזק לרקמה הסובבת אותו. התוצאה המתקבלת היא עור נקי וחלק משיער לא רצוי. מדובר בטכנולוגיה יעילה ביותר, המביאה יותר תוצאות בפחות טיפולים. בשונה ממריטת שיער באמצעות שעווה, למשל, הלייזר הינו טיפול לא כואב כלל. בחלק מהמקומות הרגישים יותר מורגשים לעיתים עקצוצים מעטים. במכשיר ה-Gentle Max Pro בו משתמשים בקליניקה קיימת מערכת קירור דינמית ייחודית (מוגנת בפטנט). המערכת מקררת ומכינה את העור באזור המטופל באמצעות התזה מבוקרת של תרסיס קירור, בפרקי זמן קבועים מראש – לפני פולס הלייזר ואחריו, ובכך מקטינה בצורה כמעט מוחלטת את תחושת אי הנוחות. ב-95% מהמקרים לא יהיה צורך בטיפול באמצעות חומרי אלחוש, אך במידה ויידרש והצוות יימצא לנכון, ניתן יהיה לשלב משחת אלחוש בכדי למקסם את חווית הטיפול – שתהא על הצד הטוב ביותר. חשוב לציין כי בשונה ממקומות רבים, המכשיר מתאים לטיפול גם עבור בעלי גוון עור כהה.

כמה זמן אורך הטיפול והאם השיער יעלם לנצח? זמני הטיפולים נקבעים על ידי הצוות המטפל בהתאם לתגובת המטופל לתהליך – צמיחת השיער מתמעטת מטיפול לטיפול, ומספר הטיפולים תלוי בסוג השיער, מיקום בגוף, גוון השיער וגוון העור של המטופל. חשוב לציין כי עד לסיום גיל ההתבגרות לא מתקיים איזון הורמונלי בגוף ועל כן שיעור הגוף משתנה בתקופה זו ולא ניתן להסיר את השיער לצמיתות. עם זאת, עבור מקרים של שיעור יתר בגילאים צעירים – אין ספק שזוהי השיטה האפקטיבית והנוחה ביותר, שנשמרת לאורך זמן.

ד"ר אביקם הראל, מהמומחים המובילים בישראל לרפואת עור ומין ורפואת ילדים, עם כ-40 שנות כרופא מומחה לרפואת עור ומין ורפואת ילדים. את המרכז הרב תחומי לרפואת עור ילדים המוקם ברמת החי"ל בתל אביב, הקים ד"ר הראל בהתאם לחזונו להציע רפואת עור טובה לטיפול במחלות שכיחות ונדירות, ובזמינות תורים גבוהה. המרפאה מאובזרת בציוד חדיש ומתקדם וצוות המרכז מוסמך ומוכשר לטיפול בילדים ומתבגרים.

גלילה לראש העמוד