האם יש להזרקת חומצה היאלורונית תופעות לוואי?

לא מעט אנשים שטרם עברו טיפול באמצעות חומצה היאלורונית רוצים לדעת אם יש להזרקת חומצה היאלורונית תופעות לוואי. התשובה היא שטיפולים אלו נחשבים לבטוחים מאוד יחסית לכל טיפול רפואה אסתטית אחר. בטוחים הרבה יותר מאשר שימוש בחומרי מילוי כמו סיליקון רפואי אשר אינם דומים לחומרים טבעיים בגוף, והדבר מתבטא גם בתופעות הלוואי אשר הינן מזעריות וקלות כמעט בכל המקרים.

בטיחות חומצה היאלורונית

בשנים האחרונות הפכה החומצה ההיאלורונית לכוכבת של עולם האסתטיקה הרפואית, הן בזכות התוצאות המרשימות של מראה הטבעי, והן בזכות רמת הבטיחות הגבוהה. למעשה מדובר בחומר דומה מאוד לחומצה ההיאלורונית הטבעית שיש בגוף ולכן הוא נספג היטב ברקמות ונטמע בהן, עם תוצאה מיידית שנראית היטב מספר שעות לאחר טיפול, והתפרקות איטית השומרת על המראה לטווח ארוך. אכן, מדובר בחומר בטוח מאוד אך הדבר תלוי בשני היבטים משמעותיים. הראשון הוא היותו של הרופא המזריק בעל הסמכה ספציפית לפעולה זו, והשני הוא שימוש בחומרי מילוי איכותיים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי, על ידי מנהל התרופות האמריקאי ו/או ה- CE האירופאי. כמובן שראוי שתהייה מרפאה בעלת מוניטין של שנים, חדרי טיפול מתאימים עם תנאי ניקיון מוקפדים, כאשר התוצאות עצמן מושפעות לא מעט ממיומנות הרופא וגישתו לטיפולים אסתטית.

טיפול על ידי רופא מוסמך

לעומת זאת, במקומות בהם לא מקפידים על תנאים סטריליים מחמירים עלול להיות סיכון לזיהומים בדרגות חומרה שונות. בנוסף, שימוש במוצרי חומצה היאלורונית שאינם עומדים בתקנים המחמירים, ובוודאי שימוש בחומרים מזויפים, עלול להוות סכנה של ממש לזיהום ולעיוות אסתטי. יתרה מכך, אם הטיפול אינו מבוצע על ידי רופא מוסמך, מנוסה ומיומן, עלול להיגרם דימום או נזק לעצבי הפנים, וזאת בנוסף לפגמים אסתטיים וחוסר פרופורציות בקווי המתאר של הפנים. לפיכך, יש לבחור היטב את המרפאה בה מבצעים את הזרקה באמצעות חומצה היאלורונית.

טיפול בחומצה היאלורונית H.CLINIC

האם קיימים תופעות לוואי להזרקה?

כאמור, תופעות לוואי לאחר הזרקת חומצה היאלורונית הינן קלות מאוד. ראשית, בהתאם לאזור המטופל עשויים להופיע כאבים או אי נוחות במהלך ההזרקה עצמה, אך חשוב לדעת שניתן לשלב חומרי אלחוש המפחיתים ואף מעלימים לחלוטין כאב. בנוסף, עשויים להופיע כאבים אחרי הזרקת חומצה היאלורונית כמו גם אי נוחות, אדמומיות של העור, שטפי דם ונפיחות קלה, אך אלו תופעות קלות שכמעט תמיד חולפות בתוך ימים בודדים או אפילו כמה שעות. יחד עם זאת, אם התופעות הללו אינן חולפות אחרי מספר ימים יש לפנות אל המרפאה לצורך בדיקה, טיפול וייעוץ עם הרופא המטפל.

סיכונים בהזרקה?

למרבה הצער, במקרים בהם מבצעים הזרקות חומצה היאלורונית במקומות שאינם מקפידים על הכללים והתנאים שתוארו לעיל. טיפול שאינו מבוצע במינון הנכון ובסמיכות הנכונה לאזור הטיפול, עם חומר שאינו איכותי ועל ידי אדם שאינו מיומן, עלול להוביל לאי שביעות רצון מתוצאות שאינן סימטריות ולא טבעיות. יחד עם זאת, חשוב לדעת שבמקרה כזה ניתן לבצע תיקון ושיפור באופן פשוט, עם חומר הנקרא היאלרונידאז – Hyaluronidase. ההיאלרונידאז הוא אנזים הנוגד ומפרק את החומצה ההיאלורונית שאותה הזריקו לפנים ובאמצעותו מבוצע התיקון. דוגמא לבעיות עקב הזרקה לא נכונה היא יצירה של נפח מוגזם עם עור מתוח סביבו, וכן בצקת באזור המטופל והיווצרות של גושים. כאמור, באמצעות היאלורונידאז ניתן לבצע תיקונים ולעיתים בהתאם למצב, בהתאם לסוג החומצה ההיאלורונית, לאזור המטופל ולרצון הלקוח/ה תבוצע עוד הזרקה של חומצה היאלורונית, עיסוי של האזור וכדומה.

אזורי הזרקת חומצה היאלורונית

לפרטים וקביעת פגישה

במרפאות H.CLINIC אסתטיקה עושים שימוש במוצרי החומצה ההיאלורונית הטובים ביותר בשוק, אשר עומדים בכלל התקנים ונושאים את כל האישורים הנדרשים. הטיפולים עצמם מבוצעים על ידי רופאים מיומנים מתחומי העור והפלסטיקה, בחדרי טיפול סטריליים עם תנאים הולמים ומצוינים. למידע נוסף על תופעות, תוצאות וכאבים אחרי חומצה היאלורונית, לקבלת הצעת מחיר טלפונית ולקביעת פגישה במרכז שלנו, הנכם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ אונליין או לפגישה אישית עם הרופא המטפל ב-073-7943560 או בווטסאפ.

קליק ומתחילים בייעוץ

  • לקבלת הצעת מחיר טלפונית או התייעצות

    073-7943560

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מאמר זה בנושא טיפול באמצעות חומצה היאלורונית נכתב ונערך על ידי צוות המרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה וצוות הרופאים והמטפלים שלנו וביניהם ד"ר גלינה שרסטיוק וד"ר אביקם הראל. הצוות שלנו בעל ניסיון מצטבר של עשרות שנים ברפואה, בטיפולים אסתטיים ובשירות לקוחות. במרפאת H.CLINIC אסתטיקה ובמרפאת H.CLINIC ילדים ומתבגרים מבצעים טיפולים רבים מבוססים טכנולוגיות לייזר וחומרי מילוי מובילים ואיכותיים. מרפאות H.CLINIC הוכרו על ידי חברת הטכנולוגיות העולמית המובילה קנדלה כמרכז מצויינות רפואי ארציתאריך עדכון אחרון: 19.4.2021

גלילה לראש העמוד