כיצד נוצרות דליות ברגליים?

הדליות ברגליים שלך אינן בעיה אסתטית בלבד, היא עלולה להתפתח לבעיה רפואית לא פשוטה. נשים רבות (וגם גברים לא מעטים) טוענות כי הנראות של דליות ברגליים מפריעה להן מאוד ומקשה על התפקוד היום יומי. מדוע אם כן מופיעות דליות ברגליים? מה יכול לקרות אם לא מטפלים? כמה יעלה לטפל בבעיה? מה אפשר לעשות? איזה טיפול יש בדליות ברגליים? אנחנו ננסה לעשות לכן סדר מהיר. 

ישנן מספר שיטות נפוצות לטיפול בדליות ברגליים, 4 השיטות נפוצות הן: 

  • הטרשה ורידית
  • טיפול בלייזר
  • טיפול בגלי רדיו
  • ניתוח להסרת ורידים בולטים

תופעת הדליות ברגליים גורמת לסבל

ד"ר גלינה שרסטיוק, מהמרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה, אומרת שדליות ורידיות ברגליים או בצורה המוכרת יותר דליות ברגליים היא בדרך כלל מחלת שסתומים של הורידים ברגליים היות ולשסתומים יש תפקיד מרכזי בהחזר תקין של הדם לכיוון הלב. אך לא תמיד זה המצב – לעיתים הבעיה היא אסתטית בלבד אשר ניתנת לטיפול די מביר. עם זאת, רבים ורבות סובלים וסובלות מתופעה של דליות ברגליים: 50%-30% בקרב נשים, ו-25%-10% בקרב גברים. בקרב הנשים, האחוזים גבוהים משמעותית (פי 3 בערך), וזאת כתוצאה מהמבנה הגנטי של גוף הנשים. בקרב הנשים, ההריונות, העמידה הממושכת בשגרת היום, תרופות ופציעות רגליות רק יחמירו את המצב ויגרמו לדליות לגדול אף יותר. 

דליות ברגליים - לא רק מטרד אסתטי

אם תשאלו נשים רבות הן תטענה כי נראות הדליות על הרגליים, אסתטית, מפריעה להן מאוד ומקשה על תפקוד היום יומי שלהן. ובכן, דליות ברגליים עלולות להפוך לבעיה רפואית של ממש במידה ולא מטפלים בהן בצורה הנכונה ובזמן. 

מדוע נוצרות דליות ברגליים?

דליות ברגליים נוצרות כתוצאה מנטייה תורשתית גנטית (התופעה לא קשורה לגוון העור). התופעה תיווצר בשל מגוון סיבות אשר עיקרן הוא לחץ על הרגליים כתוצאה מתהליך ההריון (אפשר שהדליות יישארו גם לאחריו), נשים שעבודתן כרוכה בשעות רבות ורציפות של עמידה על הרגליים.

נשים סובלות מדליות מגיל 30

ניתן יהייה לראות יותר נשים סובלות מהתופעה בגילאי 30 ומעלה, אם זאת ישנם מקרים של הופעת דליות ברגליים כבר בסוף גיל העשרה ובגילאי 20 ומעלה. למה זה קורה בורידים? התשובה המהירה היא פגישה ב"מסתמים" שבורידים. מהם המסתמים? המסתמים בורידים נועדו לוודא ולאפשר את כיוון זרימת הדם בגוף, לפיכך ורידים ברגליים הופכים לבולטים בעקבות פגיעה במסתמים שלהם.  היות וזרימת הדם צריכה להיות לכיוון הלב בלבד, ולא לכיוון הרגליים, כאשר תפקודם של המסתמים לקוי, יזרום הדם בחזרה לעבר הרגליים (במיוחד בזמן עמידה). הצטברות הדם בורידים גורמת להם להתרחב, להתנפח ואף גורמת לבלוטות על העור (ראו תמונות).

הטרשה - סקלרותרפיה

הטרשה הורידית, או בשמה הלועזי, סקלרותרפיה (Sclerotherapy) – אנחנו מטפלים בדליות ברגליים באמצעות החדרת תמיסה לוריד, סקלרווין (Sclerovein). סקלרווין (Sclerovein) היא תמיסה מוקצפת הגורמת לתגובה דלקתית מבוקרת בורידים, דלקת המביעה לעיבוי של דפנות הוריד עד שהן נצמדות זו לזו. החשיבות בטיפול ההטרשה הורידית היא היכולת של הרופא להחדיר את החומר בצורה מדוייקת לוריד באמצעות מחט דקיקה ובצורה מדוייקת. רק רופא מנוסה מאוד יצליח לבצע את הטיפול בצורה טובה.

GALINA_VAINS IN ACTION

תהליך הטיפול בהתרשה לדליות ברגליים

לאחר החדרת החומר, האזור המטופל נחבש בתחבושת אלסטית או בגרב אלסטי, דבר החשוב להצלחה של הטיפול. על מנת להצליח בטיפול יש לוודא שהאזור המטופל חבוש במשך מספר ימים עד להעלמות הורידים ברגליים. משמעות העלמות הוריד היא שהתמיסה שהוחדרה אליו הצליחה בצורה טובה לאטום אותו ובכך לסייע בפרוקו. טיפול מוצלח בורידים באמצעות סקלרותרפיה מצריך מספר טיפולים עד להגעה לתוצאה הסופית הטובה. 

היתרונות לטיפול בהתרשה ורידית?

טיפול מוכח ומוצלח. הסרת ורידים ברגליים ונימים ברגליים באמצעות הטרשה ורידית מבוצע על ידי רופאה מנוסה עם ניסיון מוצלח באלפי מטופלים.

טיפול קצר. טיפול בדליות ברגליים הוא טיפול לא ארוך יחסית לטיפולים אחרים המטפלים בורידים, דליות ונימים ברגליים.

לא כרוך באי נוחות. הטיפול כמעט ואינו כרוך באי נוחות בשל ניסיונה המיוחד של הרופאה המטפלת.

ללא צלקות. הטיפול לא משאיר צלקות ואין צורך בהרדמה אפילו לא הרדמה מקומית.

מתאים לידיים ולרגליים. שיטת ההטרשה מתאימה גם לטיפול בנימים בולטים בידיים , במקרה זה הטיפול הוא יותר קוסמטי, אסתטי המבצוע בצורה דומה לשיטת ההטרשה הורידית.

כמה עולה טיפול בדליות ברגליים?

היתרון הבולט ביותר לטיפול בדליות ברגליים באמצעות ההטרשה הורידית הוא אחוזי ההצלחה של הטיפול, שהם גבוהים מאוד אצל רובם המוחלט של המטופלים. כמה עולה טיפול בדליות ברגליים? עלות הייעוץ הראשוני למטופל היא ללא עלות. עלות טיפול בודד ברגל אחת הוא מתחיל מ-800 ש"ח – מדובר על טיפול בנימים ברגל מלאה. עם זאת יש לקחת בחשבון כי לעיתים ידרשו מספר טיפולים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה בהתאם לתאום הציפיות עם הרופאה במסגרת פגישת התייעצות ופגישות ביקורת. למידע נוסף ופרטים ספציפיים יותר על התהליך ו/או על טיפול הסרת ורידים או הסרת נימים מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה ולתאם פגישת התייעצות ראשונית ללא עלות. בפגישה תוכלו לקבל מידע על אפשרויות השונות לטיפול בדליות, בורידים ובנימים ולהיוועץ עם הרופאה על הדרך הטובה ביותר לטפל בורידים והנימים שלכם. 

ייעוץ ללא עלות עם ד"ר שרסטיוק

  • לקבלת הצעת מחיר טלפונית או התייעצות

    073-7943560

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

כתבת בלוג זה נכתבה ונערכה על ידי צוות המרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה וצוות הרופאים והמטפלים שלנו וביניהם ד"ר גלינה שרסטיוק בעלת ניסיון של עשרות שנים בטיפול בדליות ברגליים, בטיפול בנימים ברגליים ובטיפול בורידים ברגליים. הצוות שלנו בעל ניסיון מצטבר של עשרות שנים ברפואה, בטיפולים אסתטיים ובשירות לקוחות. במרפאת H.CLINIC אסתטיקה ובמרפאת H.CLINIC ילדים ומתבגרים מבצעים טיפולים רבים מבוססים טכנולוגיות לייזר וחומרי מילוי מובילים ואיכותיים. מרפאות H.CLINIC הוכרו על ידי חברת הטכנולוגיות העולמית המובילה קנדלה כמרכז מצויינות רפואי ארצי. תאריך עדכון אחרון: 03.03.2021

גלילה לראש העמוד