הסרת כתמי שמש

עם נסיגת שיזוף הקיץ מעור הפנים, מהידיים ומבית החזה את מתחילה לגלות סימנים שונים שלא ראית קודם, או שבחרת להתעלם מהם במהלך הקיץ, סימנים אלו, הם כתמי שמש, או בשמם הנוסף פיגמנטציה. מה עושים? איך מבהירים?

עם נסיגת שיזוף הקיץ מעור הפנים, מהידיים ומבית החזה את מתחילה לגלות סימנים שונים שלא ראית קודם, או שבחרת להתעלם מהם במהלך הקיץ, סימנים אלו, הם כתמי שמש, או בשמם הנוסף פיגמנטציה. העור שלנו, בחשיפתו לשמש הופך לרגיש יותר לכתמים ולנזקי הקרינה שלה. 

מדוע רגיש? בעור שלנו גדלים ומתרבים תאים הנקראים מונוציטים, מייצרים חומר הנקרא מלנין (Melanin), מלנין הוא החומר טבעי המייצר את הפיגמט בעור שלנו. כאשר העור נחשף לקרינת השמש, הגוף מייצר יותר מלנין, ותהליך של עודף פיגמנטציה, או היפר-פיגמנטציה מתרחש בגופנו. התוצאה הנראית במראה היא כתם שמש או בלועזית, פיגצמטציה.
לעיתים הפיגמנטציה מתבהרת מעצמה במהלך חודשי הסתיו, אולם לרוב, בוודאי ככל שאנחנו מתבגרים, נשארת הפיגמנטציה על גבי הפנים באופן קבוע וקשה יותר להבהרה באמצעות תכשירים שהם לא טכנולוגיות מבוססות לייזר. 

איך אנחנו נוכל למנוע את התרחבות הפיגמנטציה? 

הדרך הפשוטה ביותר היא הימנעות מוחלטת מקרינת השמש. קרינת השמש היא הגורם המשפיע ביותר על היווצרות פיגמנטציה על העור שלנו. בנוסף להימנעות משמעותית מחשיפה לשמש, יש להשתמש במסנני קרינה איכותיים. שימוש באמצעי הגנה כגון כובע, משקפי שמש ואף לבוש ארוך חשוב מאוד בהגנה ומניעת התרחבות הפיגמנטציה גם בחודשי הקיץ בהם השמש קורנת. 

איך אנחנו יכולים לטפל בפיגמנטציה הקיימת?

הדרך הטובה והמתקדמת ביותר לטפל בפיגמנטציה אשר נגרמה מקרני השמש היא באמצעות טכנולוגיית לייזר איכותית או טיפול פילינג באמצעות לייזר או פילינג כימי. טכנולוגיית הלייזר מצליחה לחדור לאזורים ולשכבות בעור בהם יש פיגמנטציה, ולסייע לגוף בפירוק שלה. תלוי בסוג הטכנולוגיה ובאיכות שלה, ניתן יהייה לראות תוצאות טובות וטשטוש משמעותי של פיגמנטציה אשר מקורה מהשמש. 

 

לייזר בעל אנרגיה גבוהה ובאורך גל מתאים יצליח להיקלט במלנין, או בשפה המקצועית, להיבלע במלנין, לסייע בפירוק שלו, או לכל הפחות בהבהרה משמעותית שלו. עומק הפיגמנט על העור וטכנולוגיית הלייזר עימה משתמשים הם הגורמים המשפיעים על היכולת להגיע לתוצאה טובה. במידת הצורך קיימת אפשרות לבצע טיפול משמעותי יותר בעור, כמו טיפול הפילינג לייזר. טיפול פילינג לייזר מצליח לקלף שכבות שונות בעור בצורה משמעותית יותר מטיפול לייזר רגיל, קילוף זה גורם לעור לצמוח מחדש ולייצר תאים חדשים ובריאים.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני תחילת טיפול באמצעות לייזר בכתמי שמש?

  • יש לבצע תאום ציפיות מלא עם הרופא המטפל והצוות הרפואי לגבי התוצאה הסופית.
  • יש לוודא שלטכנולוגיה יש אישור מתאים של משרד הבריאות הישראלי.
  • יש לשאול ולראות תוצאות של טיפולים דומים במרפאה המטפלת.
  • יש לוודא שהטיפול מבוצע במרכז רפואי, מסודר בעל מוניטין מתאים לטיפול הנדרש.

במרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה מקבוצת H.Clinic תוכלו למצוא מגוון טכנולוגיות לייזר איכותיות ויחודיות המיועדות לטיפול בכתמי שמש על עור הפנים, על עור הידיים ועל בית החזה. הטיפול שלנו יעיל מאוד, ומצליח להביא לתוצאות טובות כבר לאחר טיפול אחד. הטיפול מתאים לכל הגילאים ולרוב המוחלט של גווני העור.

גלילה לראש העמוד