למה הורידים ברגליים שלי בולטים?

העלמת נימים

ורידים ונימים בולטים לא מהווים בעיה אסתטית בלבד, אם תשאלו נשים רבות הן יטענו שהנראות של הורידים הבולטים ברגליים מפריעה להן מאוד ומקשה על תפקוד יום יומי. מדוע הורידים ברגליים הופכים לבולטים ואיך אפשר להסיר ורידים מהרגליים ונימים בולטים?

50% מהנשים סובלות מנימים בולטים

רבים מאיתנו סובלים וסובלות מורידים ברגליים: 50%-30% בקרב נשים, ו-25%-10% בקרב גברים. בקרב נשים, האחוזים גבוהים משמעותית (פי 3 בערך), וזאת כתוצאה מהמבנה הגנטי של הנשים. בקרב נשים, הריונות, עמידה ממושכת, תרופות ופציעות רגליות יחמירו את המצב, ובהחלט ניתן לראות כי כמות הנשים הסובלות מורידים ברגליים ואחוזן מהאוכלוסיה גדל כל הזמן. ורידים ברגליים או נימים בולטים לא מהווה בעיה אסתטית בלבד, למרות שאם תשאלו נשים רבות הן יטענו שהנראות של הורידים הבולטים על הרגליים, אסתטית, מפריעה להן מאוד ומקשה על תפקוד יום יומי. ובכן, ורידים ברגליים עלולים להפוך לבעיה רפואית של ממש במידה ולא מטפלים בהם כמו שצריך ובזמן.

למה הורידים ברגליים בולטים?

ורידים ברגליים בולטים כתוצאה נטייה תורשתית גנטית (לא קשורה לגוון העור). התופעה תיווצר אצל נשים בעיקר בזמן ההריון אך תישאר גם לאחריו, היא תיווצר אצל נשים שעבודתן כרוכה בשעות רבות ורציפות של עמידה על הרגליים. ניתן יהייה לראות יותר נשים סובלות מהתופעה בגילאי 30 ומעלה, אם זאת ישנם מקרים של הופעת ורידים ברגליים בולטים כבר באזור גיל שש עשרה.
ורידים ברגליים, הופכים לבולטים בעקבות פגיעה במסתמים שלהם. המסתמים בורידים נועדו לוודא את כיוון זרימת הדם בגוף. היות וזרימת הדם צריכה להיות לכיוון הלב בלבד, ולא לכיוון הרגליים, כאשר תפקודם של המסתמים לקוי, יזרום הדם בחזרה לעבר הרגליים (במיוחד בזמן עמידה). הצטברות הדם בורידים גורמת להם להתרחב, להתנפחות ואף גורמת לבולטות על העור (ראו תמונה).שימו לב שחבישת הורידים הבולטים בתחבושת אלסטית, לא מהווה פיתרון קבוע לבעיה. חבישה תוכל לסיע בלבד במניעה של התפשטות הבעיה אך לא תעלים את הורידים. 

4 שיטות מרכזיות לטיפול בורידים ונימים

⦁ הטרשה ורידית

⦁ טיפול בלייזר

⦁ טיפול בגלי רדיו

⦁ ניתוח להסרת ורידים בולטים

טיפול בנימים לפני ואחרי

התרשה ורידית - שלב אחרי שלב

בשיטת ההטרשה הורידית, או בשמה הלועזי, סקלרותרפיה (Sclerotherapy) אנחנו מטפלים בורידים ברגליים באמצעות החדרת תמיסה לוריד, סקלרוטן. סקלרוטן היא תמיסה מוקצפת הגורמת לתגובה דלקתית בורידים ברגליים, דלקת המביעה לעיבוי של דפנות הוריד עד שהן נצמדות זו לזו. החשיבות בטיפול ההטרשה הורידית היא היכולת של הרופא להחדיר את החומר בצורה מדוייקת לוריד באמצעות מחט דקיקה. 

לאחר החדרת החומר, האזור המטופל נחבש בתחבושת אלסטית או בגרב אלסטי, דבר החשוב להצלחה של הטיפול. על מנת להצליח בטיפול יש לוודא שהאזור המטופל חבוש במשך מספר ימים עד להעלמות הורידים ברגליים. משמעות העלמות הוריד היא שהתמיסה שהוחדרה אליו הצליחה בצורה טובה לאטום אותו ובכך לסייע בפרוקו. טיפול מוצלח בורידים באמצעות סקלרותרפיה מצריך מספר טיפולים עד להגעה לתוצאה הסופית הטובה. 


ייתרונות לשיטת ההתרשה הורידית (סקלרותרפיה)

⦁ הסרת ורידים ברגליים ונימים ברגליים באמצעות הטרשה ורידית מבוצע על ידי רופאה מנוסה עם ניסיון של אלפי מטופלים מרוצים.

⦁ הטיפול הוא קצר יחסית לטיפולים אחרים לטיפול הסרת נימים והסרת הורידים ברגליים.
⦁ הטיפול כמעט ואינו כרוך באי נוחות בשל ניסיונה המיוחד של הרופאה המטפלת.
⦁ הטיפול לא משאיר צלקות ואין צורך בהרדמה אפילו לא הרדמה מקומית.
⦁ שיטת ההטרשה מתאימה גם לטיפול בנימים בולטים בעור, במקרה זה הטיפול הוא יותר קוסמטי, אסתטי המבצוע בצורה דומה לשיטת ההטרשה הורידית.

הסרת נימים - אחוזי הצלחה מדהימים

לבסוף היתרון הבולט ביותר להסרת נימים והסרת ורידים ברגליים בשיטת ההטרשה הורידית הוא אחוזי ההצלחה שלה, שהם גבוהים מאוד אצל רובם המוחלט של המטופלים. למידע נוסף ופרטים ספציפיים יותר על התהליך ו/או על טיפול הסרת ורידים או הסרת נימים מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה ולתאם פגישת התייעצות ראשונית ללא עלות. בפגישה תוכלו לקבל מידע על אפשרויות השונות להסרת ורידים והסרת נימים ולהיוועץ עם הרופאה על הדרך הטובה ביותר לטפל בורידים והנימים שלכם.  פגישת ההתייעצות הראשונית היא ללא עלות במרפאה.

גלילה לראש העמוד