האם הסרת קעקוע בלייזר גורמת לשלפוחיות?

קיימות מספר תופעות לוואי במסגרת תהליך הסרת קעקוע בלייזר, חלקן, כמו השלפוחיות. שלפוחיות נוצרות בשל חימום יתר של הרקמה והן סימן שהגוף שלנו מרפאה את האזור המטופל במידה והן נוצרות.

כל זמן שתפעלו בהתאם להוראות שניתנו במרפאה לא תחוו את התהליך בצורה שלילית, להיפך, הקעקוע ייסוג מטיפול לטיפול כפי שצריך לקרות בטיפול הסרת קעקוע באמצעות לייזר.​

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים עושים קעקועים ומאוחר יותר מחליטים להסיר אותם. כאשר מרגישים כי הגיע הזמן להסיר את הקעקוע שלכם, הדרך הטובה ביותר והיעילה ביותר לפרק את הדיו ממנו עשוי הקעקוע הוא באמצעות טכנולוגיית לייזר ייחודית להסרת קעקועים.

הסרת קעקוע באמצעות לייזר כרוכה בהתמקדות של הלייזר בפיגמנט ממנו נבנה הקעקוע ושבירתו לחלקיקים קטנים. לאחר הטיפול אנחנו נותנים לגוף לעשות את העבודה בצורה טבעית להרחיק את חלקיקי הדיו הקטנים מהגוף, כך שבין טיפול לטיפול נותר פחות ופחות דיו לפרק.

בטיפול הסרת קעקוע באמצעות לייזר ישנן מספר תופעות לוואי שנדרש לקחת בחשבון

כמו טיפולים רבים הנעשים באמצעות לייזר, תופעות הלוואי האפשריות אחרי טיפול הסרת קעקוע הן השלפוחיות. לאחר טיפול הסרת קעקוע באמצעות לייזר שלפוחיות בדרגות שונות הינן תופעות לוואי לא שכיחות אצל המטופלים ומופיעות בצורה נדירה, אך כאשר הן מופיעות יש לטפל בהן כראוי על מנת למנוע זיהום או דלקת. אם במסגרת תהליך הסרת הקעקוע נתקלת בשלפוחית אתה לא צריך להיות מבוהל. שלפוחיות, נפיחות או קילוף מינימאלי של העור הן תופעות לוואי שיכולות לקרות במסגרת התהליך והטיפול בהן הוא קל עד כדי חוסר טיפול והבראה של העור באופן טבעי.

האמת על השלפוחיות

בעוד ששלפוחיות בעור יכולות להיות מכאיבות, התופעה של השלפוחיות לאחר תהליך הטיפול בהסרת קעקועים באמצעות לייזר יכולה להיווצר. נכון, זה קורה באופן לא מאוד שכיח, ואנחנו לא שמחים כשזה קורה, אבל אלו חלק מהתופעות המתרחשות במסגרת תהליך הריפוי של הגוף לאחר טיפול באמצעות לייזר. שלפוחיות עלולות להופיע כאשר הלייזר פוגע ברקמת העור באזור הקעקוע, בכלי דם המקיפים את אזור הקעקוע. לכן השלפוחיות מעל הקעוקע לרוב יכילו דיו ונוזלים כאשר הן תופענה על גבי העור. למרבה המזל, השלפוחית תתרפאנה בטווח של 3 ועד 14 יום אם השלפוחית מטופלת כראוי.

אם מדובר בשלפוחית ממש גדולה, מומלץ לתת לה יום או יומיים להתכווץ. אם השלפוחית לא מתכווצת, מומלץ לגשת לרופא או אחות לניקוז השלפוחית ולחבישה של אזור הקעקוע. אם מדובר בשלפוחית קטנה או במספר שלפוחיות קטנות שלא מפריעות לתיפקוד היום יומי, מומלץ לא לגעת בהן ולתת להן להיספג בצורה טבעית. בכל מקרה הימנעו מלפצוץ את השלפוחית שלכם כיוון זה עלול לגרום לזיהום או לגרום לדלקת ובכך בעיה קטנה עלולה לייצר בעיה גדולה ללא צורך.

זיכרו שכל מטופל צפוי להגיב לתהליך הסרת קעקוע בלייזר באופן שונה בשל סיבות שונות כמו: גודל הקעקוע, מיקומו בעור, גוון הקעקוע, גוון העור של המטופל, סוג הטכנולוגיה בה משתמשים ועוד.

בכדי להבטיח את התוצאה האופטימלית בתהליך הסרת הקעקוע בלייזר להלן מספר עצות שימושיות:

  • במשך מספר ימים לאחר תהליך הסרת הקעקוע יש לשמור על הקעקוע נקי, מרוח במשחה מתאימה במידה והוא מגרד או אדום ואף חבוש במידה ונדרש.
  • בכדי למזער נפיחות, אפשר לקרר את הקעקוע באמצעות קרח או מים קרירים.
  • במידה ויש שלפוחיות לא גדולות, יש להימנע מלפוצץ אותן, ולהקפיד למרוח את השלפוחית במשחה מתאימה, משחת מדף ללא מרשם, או משחה אנטיביוטית בתיאום מול המרפאה המטפלת.
  • מומלץ להימנע מעישון.
  • יש להימנע מלשטוף את הקעקוע במים חמים, כולל אמבטיות ו/או סאונות, במשך מספר ימים לאחר טיפול הסרת הקעקוע.
  • חשוב מאוד לשמור על הקעקוע מחשיפה ישירה לשמש, ולהקפיד לכסות אותו בבגד ובקרם הגנה מתאים (לפחות 50 SPF).

בטחו והאמינו במרכז הרב תחומי לטיפולים בלייזר ואסתטיקה מקבוצת HCLINIC בתהליך הסרת הקעקוע שלך.

עם הצוות המנוסה שלנו, המורכב מרופאי עור ומטפלים ומצוייד בטכנלוגיה הטובה ביותר להסרת קעקועים, PICOWAY, יחד עם השירות המיוחד שלנו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות שיבואו אתכם לתוצאה הרצויה וימנעו ככל שניתן את תופעות הלוואי בתהליך הסרת הקעקועים.

במהלך פגישת הייעוץ שלכם אצלנו (פגישת הייעוץ הראשונה היא ללא עלות), נסביר בצורה מפורטת על התהליך והפעילות הדרושה ממך בשביל להצליח בתהליך הסרת הקעקוע בלייזר. תקבל את כל המיידע וכל התשובות לדאגות שלך.

למידע נוסף או לכל שאלה הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 073-7943560.

גלילה לראש העמוד