חושב לטשטש את הצלקת שלך? 10 דברים שכדאי לך לדעת לפני תחילת הטיפול בצלקת?

טיפול בלייזר יכול להראות כמו קסם - קסם שיכול לטפל בכל צלקת ולגרום לה להראות הרבה יותר טוב. אך האמת היא שלייזרים רפואיים, הם לא כלי משחק ולא קסמים, ובשביל לקבל תוצאות מרשימות ואף למנוע תופעות לוואי לא נעימות חשוב להכיר ב-10 עובדות לפני שנכנסים לתהליך של טיפול בצלקת.

1. נתחיל בתיאום ציפיות מרכזי: טיפול בצלקות בכלל ובלייזר בפרט יכול לצמצם משמעותית את הצלקת  אך אינו לא תמיד יכול להעלים את הצלקת לגמרי, במידה ואתם נתקלים בטענות אחרות, לצערנו הן לא כל כך נכונות. הודות להתפתחויות מתקדמות מאוד בתחום הטכנולוגיה רפואית, הלייזרים מסייעים מאוד לרופאי העור לטפל בצלקות ואף בצורה מרשימה מאוד. הטיפול מתבצע בעיקר במישורים הבאים:

– מניעת התפתחות צלקת לאחר ניתוח.

– טשטוש צלקות קיימות, ותיקות כמו צלקות אקנה, צלקות לאחר ניתוח או צלקות לאחר טראומה.

– צמצום רמת הכאב הנובע מצלקת.

– הגדלת טווח התנועה אשר עלול להצטמצם כתוצאה מצלקת.

2. תוצאות הטיפול בצלקת תלויים הרבה מאוד בטכנולוגיה הקיימת במרפאה ובצוות הרפואי המטפל בך.

רופאי העור נמצאים בחזית הטיפול והמחקר בצלקות בישראל ובעולם, ועל בסיס הידע שלהם מתפתחת הטכנולוגיה השונה לטיפול בצלקות. לפיכך רופא העור יכול לטפל בסוגים שונים של צלקות באמצעות טכנולוגיות וחומרים טיפול נוספים. כאשר הצלקת מטופלת על ידי מרפאה חסרת ניסיון ו/או טכנולוגיה מתאימה אתה נחשף לאפשרות של נזק נוסף לצלקת במקום שיפור הנראות שלה.

3. פגישת ייעוץ רפואית הינה חובה לפני כל טיפול בצלקת.

בפגישת היעוץ חשוב שתקבלו הסבר על סוג הצלקת שלכם, ועל הסיכוי להגיע לתוצאות הרצויות בטיפול בצלקת. אי אפשר להתחיל טיפול בלי פגישת ייעוץ עם רופא. הרופא צריך לבצע בדיקה על סוג העור שלכם, ההיסטוריה רפואית והבריאות הכללית שלכם לפני שמתאים לכם תכנית טיפולים מתאימה.

במהלך הפגישה יש לשתף את הרופא במקור של הצלקת, מצבכם הבריאותי, הרגלי העישון שלכם במידה וקיימים וצריכת שמש וכן לתאם בצורה מיטבית וכנה ציפיות על התוצאה הסופית של הטיפול.

4. הגנה מפי קרני השמש היא קריטית לפני ואחרי הטיפול בצלקת שלך.

במידה ותגיעו לטיפול בצלקות בלייזר עם עור שזוף בכל צורה: שמש, מיטת שיזוף וכדומה לא ניתן יהייה לטפל בך. טיפול בעור שזוף הוא מסוכן ועלול לגרום לצלקות ולנזק.

5. ייתכן ויהייה עליך לבצע שינויים באורח החיים לאחר הטיפול.

יש להיוועץ בצוות הרפואי על שינויים באורח החיים במהלך הטיפול בצלקת. ההמלצה היא להימנע מעישון, לבדוק עם הרופא המטפל לגבי נטילה של תרופות שונות אשר עלולות לעכב או להשפיע על תהליך הטיפול בצלקת וכמובן הרגלי צריכת השמש שלכם צריכה להשתנות בצורה מהותית מבחינת חשיפת הצלקת לשמש ושימוש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה (לפחות 50 SPF).

6. תכנית הטיפול שלך עשויה לכלול יותר מאשר טיפול בלייזר.

בשביל להגיע לתוצאות טובות, לרוב נדרש לשלב טיפולים באמצעות טכנולוגיות לייזר וחומרי מילוי יעודיים לצלקת. מטופל עם צלקות אקנה עמוקות נדרש ביותר יותר מטיפול אחד ולעיתים שילוב של טכנולוגיית לייזר וחומרי מילוי מתאימים לטיפול בצלקות או בחטטי האקנה.

7. תכנית הטיפול שלכם עשויה לכלול יותר מטיפול אחד.

בכדי לקבל תוצאה ארוכת טווח הרופא עשוי להמליץ על סדרה של מספר טיפולים לשיפור מראה הצלקת. לעיתים סדרת טיפולים היא הכרחית בכדי להגיע לתוצאות ארוכות טווח בהם המטופל יחווה את השיפור הגדול ביותר. ניתן להגיע לתוצאות טובות בפחות טיפולים, אך במקרה זה נדרש להשתמש בטכנולוגיית לייזר מסוג CO2RE, מבוססת CO2 לייזר, טכנולוגיית לייזר אשר מצריכה זמן החלמה ארוך יותר. ישנן כאמור טכנולוגיות אחרות אשר לא מצריכות זמן החלמה ארוך, אך מצריכות סדרות טיפולים ארוכות יותר על מנת להגיע לאותן התוצאה.

8. לאחר הטיפול בלייזר תצטרך לטפל באזור המטופל בבית לתקופה של מספר ימים.

הטיפול בצלקת לא מתסכם בטיפול במרפאה בלבד. יש לקחת בחשבון שלעיתים יש להשתמש בתכשירים משלימים בהנחיית הרופא המטפל לטיפול בצלקת במסגרת ביתית בין הטיפולים במרפאה. רופא העור יתדרך אותך בנושא, כאשר זיכרו כי החשוב ביותר הוא להימנע ככל הניתן מחשיפת הצלקת לשמש.

9. בכדי לראות תוצאות מטיפול הסרת צלקות יש לקחת בחשבון את אלמנט הזמן ולכן נדרשת סבלנות.

תלוי בסוג הצלקת, הטיפול בצלקות דורש זמן החלמה של העור והצמחה של רקמות חדשות סבבות לצלקת. תהליך זה מורכב ודורש מהגוף שלכם זמן ולכן סבלנות היא שם המשחק בטיפול מוצלח בצלקות. ככל שהצלקת "מבוגרת יותר, כך גם זמן הטשטוש שלה יהייה ארוך יותר.

10. בחלק מהמקרים ניתן להשתמש בכיסוי ביטוחי בשביל לשלם עבור הוצאות הטיפול בצלקת.

הכיסוי הביטוחי תלוי בסוג הצלקת, בחברת הביטוח המבטחת ובהסדרים שיש לרופא המטפל מול חברת הביטוח, לכן יש לבצע בדיקה קפדנית לפני הפניה לחברת הביטוח בנושא כיסוי ביטוחי לאחר טיפול בצלקות. מומלץ מאוד לבצע את הבדיקה הזאת לפני תחילת הטיפול בצלקת על מנת לא להיות מופתע כלכלית במהלך הטיפול.

 עם הצוות המנוסה שלנו ב-H.CLINIC, רופאי עור ומטפלים מעולים ומצוייד בטכנלוגיה הטובה ביותר לטיפול בצלקות, יחדיו עם השירות המיוחד שלנו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות שיביאו אתכם לתוצאה הרצויה וימנעו ככל שניתן את תופעות הלוואי בתהליך הטיפול בצלקות.

במהלך פגישת הייעוץ שלכם אצלנו (פגישת הייעוץ הראשונה היא ללא עלות), נסביר בצורה מפורטת על התהליך והפעילות הדרושה ממך בשביל להצליח בתהליך הטיפול בצלקת שלכם. תקבל את כל המיידע וכל התשובות לדאגות שלך.

למידע נוסף או לכל שאלה הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 073-7943560

גלילה לראש העמוד